39- Gavotte کاری هست از Jean-Baptiste Lully

در این آهنگ با تریوله میشوید. در Sheet (نت آهنگ) میبینید که نوشته شده tr که به معنی trill هست که مشابه این هست که 3لاچنگ ها را به هم فشرده باشیم. چون tr برای نت سفید درنظر گرفته شده یعنی 12 عدد 3لاچنگ که میبینید بالای نت هم نوشته شده 12. یعنی در میزان نت سفید باید 12 نت بزنید. نتی که میبینید یک نت بیشتر نیست ولی در تریوله یک نت بالاتر را به نت اصلی اضافه میکنید. یعنی اینجا که نت اصلی سی است نت دو رو به این سی اضافه میکنیم. توجه کنید که نی بالاتر رو بنا به تنالیته آهنگ مینوازید. یعنی اگر مثلا نت دو را بصورت بکار باید بنوازید در تریوله هم بکار بنوازید و یا اگر دیز باید اجرا شود, در تریوله نیز باید دیز اجرا شود. در کامنت در شکلی براتون توضیح میدهم که چیزی که میبینید در عمل چگونه باید اجرا شود.

کلمه grazioso ایتالیائی یا graceful در انگلیسی به فارسی معنی مطبوع هست.
کلمه poco ایتالیائی یا somewhat در انگلیسی به فارسی معنی تاحدی را میدهد. پس rit هم که بعدش آمده یعنی تاحدی Ritardando یا با تاخیر اجرا شود.

در جائی 2 تا انگشت 4 دارید که اولی بالاتر از اونی هست که تا حالا نواخته اید.

انگشت چهارم در سیم می نت سی است که در اینجا انگشت چهارم اول نت دو است. برای اجرای این نت انگشت چهارم را کمی بیشتر بکشید به شکلی که در همان موقعیت 1(پوزیسیون 1) انگشتتان نت دو را بنوازد و سپس به منطقه عادی انگشت چهارم برگردانید که نت سی را بنوازید.

 

میبینید که در عکس چگونه تریوله توضیح داده شده که خواهشمندم به طبق نوشته بر روی تمام سیم ها و پرده ها (نت ها) کار کنید.




ژان-باپتیست لولی (به فرانسوی: Jean-Baptiste Lully) (زادهٔ ۲۸ نوامبر ۱۶۳۲ - درگذشتهٔ ۲۲ مارس ۱۶۸۷) آهنگساز فرانسوی زادهٔ ایتالیا بود.

لولی که زادهٔ فلورانس بود در سال ۱۶۴۶ به فرانسه رفت و در سال ۱۶۶۱ رسماً شهروند آن کشور شد. او از لحاظ نفوذ و ثروت موفق‌ترین موسیقی‌دان زمان خودش بود و آثاری که نوشت، سبک و سیاق اُپرای فرانسه در قرن ۱۷اُم و ۱۸اُم میلادی را مشخص کرد. لولی که بیشتر عمرش را در دربار لوئی چهاردهم گذراند، از سال ۱۶۶۲ موسیقی دربار فرانسه را در اختیار داشت و سبک آهنگسازیش در تمام اروپا تقلید می‌شد. نفوذ و اعتبار موسیقایی لولی به اندازه‌ای بود که از سال ۱۶۷۴ اجرای اپرا در هر نقطه از کشور فرانسه بدون اجازهٔ او ممکن نبود.

با وجود این‌که لولی را بیشتر به‌خاطر اُپراهایش می‌شناسند، او یک رقصندهٔ ماهر و ویلونیست چیره‌دست هم بوده‌است. از لولی به‌غیر از اپراهایش، ۳۰ باله، موتت، مارش و قطعه‌هایی برای رقص نیز به جا مانده‌است.